Serge Lutens

Het logo van "Serge Lutens" Parfums in sierlijke zwarte letters op een helderwitte achtergrond, die doet denken aan de elegante eenvoud van een parfumsample.

Serge Lutens

EEN UNIEKE CREATIEVELING

Na meerdere jaren van olfactorische creatie voor de Salons du Palais Royal
Shiseido, creëerde Serge Lutens in 2000 zijn eigen parfummerk. In enkele jaren
tijd vestigde het label zich als een singulariteit in het wereldwijde
parfumerielandschap. Ver weg van de gestandaardiseerde boodschappen die parfum
presenteren als een kookrecept, kiest Serge Lutens ervoor om een andere stem te
uiten: die van emotie. Meer dan een lijst van ingrediënten, of een slimme
olfactorische piramide, is parfum bovenal niet het verhaal van ieder individu,
een herinnering die we sinds onze jeugd hebben bewaard en die het aan ons is om
terug te vinden? Hij was een dromer. Op de École Montesquieu zeiden ze dat hij
"op de maan was": hij gaf er geen aandacht aan, hoewel zijn leraren
erkenden dat hij een getalenteerde verhalenverteller was.