Jesus Del Pozo

Het logo van "Jesus Del Pozo" Parfums in sierlijke zwarte hoofdletters met een zwarte pijl op een helderwitte achtergrond, die doet denken aan de elegante eenvoud van een parfumstaaltjes.

Jesus Del Pozo

In 1974 lanceerde Jesús del Pozo zijn eerste herenmodewinkel en presenteerde hij zijn eerste herencollectie in 1976 in Parijs. Vanaf 1980 presenteerde hij damesprêt-à-portercollecties tijdens de Cibeles-modeshow. Del Pozo waagde zich in de parfumerie met zijn eerste geur, “Duende”, in 1992, gevolgd door verschillende andere. Hij ontwierp ook lingerie-, sieraden- en bruidscollecties tijdens de oprichting van de J.D.P. merk in Japan in 1997. Naast mode creëerde hij uniformen en kostuums voor theaterproducties. In 1999 pleitte hij voor de Asociación Creadores de Moda de España en richtte later de Jesús del Pozo Foundation op, die mode-opleiding promootte.

De Spaanse ontwerper Jesús del Pozo richtte in 1974 het gelijknamige modebedrijf op. Zijn werk en zijn collecties vielen op door hun sterke persoonlijkheid en de onmiskenbare stijl van de ontwerper. Na vier decennia in de modewereld wordt het beschouwd als een van de meest gerenommeerde en geloofwaardige Spaanse huizen op nationaal niveau. Na het overlijden van de oprichter in augustus 2011 nam Grupo Perfumes y Diseño het merk over. Maanden later veranderde het modebedrijf het label in DELPOZO en nam Josep Font aan als creatief directeur. Font trad in het najaar van 2018 terug; Lutz Huelle is de huidige creatief directeur van het label.