Jérôme di Marino
Staaltjes
-
Room 1015 Wavechild Eau de Parfum voor Dames en Heren
Normale prijs Vanaf €12,94Normale prijsEenheidsprijs per

Jérôme di Marino
Jérôme di Marino is een parfumeur die bekendheid heeft verworven in de geurindustrie vanwege zijn creativiteit en technische vaardigheden. Hij werkt momenteel bij Mane, een van de toonaangevende geur- en smaakbedrijven ter wereld. Hij heeft ook gewerkt bij Takasago International Corporation, waar hij werd begeleid door de meesterparfumeur Francis Kurkdjian.
Di Marino groeide op in Nice, niet ver van Grasse, de geurhoofdstad van de wereld. Als kind was hij geïnteresseerd in de kunsten en had hij talent voor tekenen. Hij besloot echter wetenschappen te studeren in de hoop te werken aan het synthetiseren van smaken en geurstoffen. Tijdens deze periode ontdekte hij de functie van parfumeur en werd verliefd op het idee om er een te worden.
Na een tweejarige stage als trainee-parfumeur bij Givaudan te hebben afgerond, werkte Di Marino een jaar als evaluator in het olfactieve ontwikkelingsteam bij Givenchy Parfums. Tijdens deze tijd legde hij contacten met mensen in de geurindustrie en sloot hij zich uiteindelijk aan bij het wervingsproces voor trainee-parfumeurs bij Takasago.
Onder leiding van Francis Kurkdjian leerde Di Marino het creatieve proces en het belang van het leveren van een sterke boodschap door middel van kortere formules. Kurkdjian gaf hem ook waardevol advies over hoe om te gaan met concurrentie en mislukkingen en hoe te communiceren over geuren in het tijdperk van sociale media.
Di Marino heeft tijdens zijn carrière veel opmerkelijke geuren gecreëerd, waaronder Kenzo World Power, Elie Saab Le Parfum in White en Burberry Her Elixir de Parfum. Hij is bijzonder trots op Mr. Burberry Element, dat enkele van zijn favoriete grondstoffen bevat en een contrast van minerale mosachtige noten.
Naast Mane en Takasago heeft Di Marino samengewerkt met verschillende merken, waaronder Burberry, Paco Rabanne en Ted Lapidus. Hij gelooft dat de parfumeur essentieel is bij het creëren van geuren en dat het belangrijk is om ze ruimte te geven om hun ideeën en talenten uit te drukken en respect te tonen door hun naam te ondertekenen bij de creatie zelf.
Bedrijf: Mane
Ook gewerkt met: Takasago International Corporation