Initio

Het logo van " Initio" Parfums in sierlijke zwarte hoofdletters op een helderwitte achtergrond, die doet denken aan de elegante eenvoud van een parfumstaaltjes.

Initio

‘Initio’ is een Latijns woord, zo wordt ons verteld, met twee betekenissen: ‘de oorsprong’ en ‘initiatie’ – en dit afvallige nieuwe parfumhuis heeft tot doel ‘parfum te initiëren als een object van macht.’

Dit Franse parfumhuis werd voor het eerst onthuld in 2015 en omhult een mantel van mysterie. Artistiek directeur Sonia (haar achternaam is geheim) praat liever over de invloed van Patrick Suskinds boek ‘Perfume’ – en de kracht van parfum

Zoals ze het zegt: ‘In het begin, in de oud-Egyptische tijd, werd parfum voor alles gebruikt, behalve om lekker te ruiken. Het werd gebruikt om magie te creëren, om liefde aan te trekken, om het huis te zuiveren, om met de goden te communiceren, om te genezen en om het lichaam te reinigen. Zelfs tot op de dag van vandaag bestaat er in sommige landen een cultuur van parfums die worden gebruikt om te reinigen en te zuiveren – bijvoorbeeld in Marokko, Algerije en Tunesië. Zelfs in het Midden-Oosten, waar ze parfum beter kennen dan wie dan ook, wordt parfum nog steeds gebruikt als machtsobject.’

Initio Parfums probeert de dierlijke potentie en de rol van parfum als ‘onzichtbare feromonale kracht’ te delen – maar doet dit via zeer mooie geuren, in samenwerking met toonaangevende parfumeurs, waaronder Constantin Gueros, Alexandra Kosinski en de legendarische Alberto Morillas en Maurice Roucel.