Francesca Bianchi

Het logo van "Francesca Bianchi" Parfums in sierlijke zwarte letters op een helderwitte achtergrond, die doet denken aan de elegante eenvoud van een parfumsample.

Francesca Bianchi

Mijn manier
Parfumerie als kunstvorm
Het creëren van een parfum is een intellectueel proces dat voortkomt uit de wens om concepten uit te drukken, ideeën te bedenken en gemoedstoestanden op te roepen. Het doel is om emoties en gevoelens op te wekken die voortkomen uit de persoonlijke herinneringen en ervaringen van mensen.

Een artistieke visie – dat wil zeggen, een idee dat obsessief de geest van de maker domineert – samen met de kennis van ingrediënten en de kunst om ze te combineren, zijn cruciaal om een ​​parfum tot leven te brengen.

De daad van creatie is een proces van denken, van diep graven in gevoelens om hun mechanisme te onthullen, en vervolgens het bedenken van architecturen die geschikt zijn om ze bij individuen op te wekken via een unieke balans van geurige materialen.

De symbolische taal van emoties
Parfumerie is een symbolische taal van emoties. Elk geurig element brengt iets betekenisvols over voor mensen, niet alleen verbonden met hun cultuur, maar ook met hun ervaring van liefde, pijn, vreugde en gevoel van mysterie, kortom, hun emotionele leven. De betekenis bestaat niet per se. In plaats daarvan is het stevig geworteld in het menselijk geheugen, individueel en collectief, en wordt het dienovereenkomstig toegewezen.

Parfumerie is een kunst van transformatie, zoals alchemie: door specifieke ingrediënten te mengen, laat de maker een geheel nieuwe, voorheen onbekende entiteit ontstaan.